سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :37
کل بازدید :122393
تعداد کل یاداشته ها : 87
103/2/27
12:42 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
پرهام[5]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
دانلود[4]
لوگوی دوستان
 

با سلام

 

با توجه به دسته بندیهای فوق میبینید که کاسکو ها تا مدت زیادی شاید جوجه به حساب آیند ولی سن مناسب برای خرید کاسکوها چه سنی است؟

خیلی ها اعتقاد دارند که هرچه کاسکو جوجه تر باشد (کرکی یا چشم سیاه) بهتراست.

بعضی هم عقیده دارند که بواسطه طول عمر زیاد کاسکوها سن اهمیتی در تربیت آنها ندارد.

حال ما این اختلاف ها را بررسی میکنیم.

بی شک خریدن کاسکو در سنین بلوغ وبالاتر اشتباه بزرگی است چون ظرفیت مغزی ویادگیری کاسکوها علیرغم هوش زیادشان باز هم محدود است و کاسکوی بالغ در خوشبینانه ترین حالت شاید کمی رام شود ومقدار کمی مطلب بیاموزد.پس هیچوقت کاسکوی بالای 5 - 6 سال نخرید.

 

اما گروه اول دلیلشان برای جوجه تر بودن کاسکو در هنگام خرید به دلایل زیراست:

- راحتتر دستی میشوند و چون از جوجگی با انسان بودند و کمتر میترسند.

- به شما وخانوادتان زود تر و بهتر عادت میکنند چون از جوجگی با شما بوده و به شما خو کرده اند.

البته شاید دلایل فوق تا حدی درست بنظر بیاید ولی قانون قطعی نیست چون :

اولا بیشتر کاسکوهای موجود که از لحاظ تربیتی و اهلی بودن فوق العاده هستند در سنین غیر جوجگی(کرکی) خریداری شده اند و از طرفی گزارشاتی از خلاف این امر هم بوده که جوجه های کرکی هم بوده اند که خیلی خوب دستی ورام نشده اند. چون همانطور که قبلا گفته شدخلق و خوی کاسکوها امری کاملا منحصر به فرد بوده و کاسکوهای متفاوت در برخورد با موارد ثابت رفتارهای کاملا متفاوت نشان میدهند.

دوما طبق مطالبی که در آینده خواهم گفت زمانی را که شما باید برای پرورش جوجه کرکی صرف کنید با زمان رام کردن یک کاسکو یکسان است وشما در این زمان هر کاسکوی خوبی را میتوانید رام کنید.

سوما نگهداری کاسکوها در این سن مشکلاتی دارد که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

 

از نظر من بهترین سن برای خرید کاسکو حدود 2 سالگی است(منظور حدود 5/1 تا 5/2 سال) ،دلایل بنده نیز به این شرح است:

 
- کاسکوها در یک سال اول زندگی فوق العاده از نظر جسمی و ابتلا به بیماری حساسند و سریع با تغییرات جزئی دچار عارضه های شدید میشوند که بیشتر آنها هم موجب مرگ جوجه کاسکو میشود ولی کاسکوی 2 ساله از سن خطر گذشته و بسیار قویترومقاوم ترند.(در بخشهای مربوطه مفصلا به آن میپردازم)
- کاسکو ها در شرایط استاندارد در سن 20 تا 30 ماهگی به میزان هوشیاری کامل رسیده وهوششان را نشان میدهند و به حرف میوفتندپس با تست هوشیاری کاسکوهای 2 ساله ضریب اشتباه در خرید کاسکو با هوش کم بسیار پائین تر میاید. ضمن اینکه اگر کاسکویتان خیلی جوجه باشد باید زمان وزحمت زیادی بگذارید تا شاید جواب زحمتتان راببینید. (در بخشهای مربوطه مفصلا به آن میپردازم)
- از نظر تغذیه (ودارو)کاسکوها در 15 ماه اول زندگی دارای رژیم غذائی(داروئی) بسیار حساسی هستند ،چه از نظر نوع غذا و چه از نظر زمانبندی تغذیه(دارو) ولی کاسکوهای 2 ساله پرندهای همه چیز خوار ومقاومی است که مشکلات فوق را ندارد. (در بخشهای مربوطه مفصلا به آن میپردازم)
- کاسکوی 2ساله را میتوان در هنگام خرید از لحاظ ظاهری و خصوصیات اخلاقی وحتی هوشی تا حد زیادی انتخاب کرد ولی این گزینه برای جوجه های خیلی کوچک با ضریب خطای بالائی همراه بوده و گزینه شانس چربش بالاتری دارد.
- کاسکوهای جوجه(چشم سیاه) دارای قیمت بسیار بالاتری به کاسکوهای 2 ساله اند و اگر انتخابتان در هنگام خرید درست نباشد پس از چند مدت دچار افت شدید قیمت میشوند که شما را دچار ضرر مالی نیز میکند ولی کاسکوهای 2 ساله هم قیمت مناسبی برای خرید دارند و هم در صورت اشتباه در خرید دچار افت قیمت محسوس نمیشوند.

 

با این مطالب ملاحظه میکنید که جوجه کاسکوهای 2 ساله نه آنقدر جوجه اند که اشکالات بالا را داشته باشند و نه اینکه سنشان بالا رفتهاست واز طرفی درست در سن یادگیری و ارائه آموزشهایشان میباشند و از نظر اینجانب بهترین سن برای خرید کاسکو میباشند.

  با تشکر