سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :38
کل بازدید :122382
تعداد کل یاداشته ها : 87
103/2/26
5:45 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
پرهام[5]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
دانلود[4]
لوگوی دوستان
 

 

باسلام

 

بر خلاف موارد قبلی گفته شده که اهمیت چندانی در هنگام خرید نداشتند دانستن سن کاسکوها یکی از مهمترین گزینه ها در هنگام خرید آنهاست.

در این مطلب ضمن بیان روش تعیین سن کاسکو بهترین سن برای خریدن کاسکو را بررسی میکنیم.

کاسکوها دارای طول عمر زیادی (حدود 60 – 80 سال) هستند وبه همین دلیل دوره های متفاوت زندگیشان مانند انسانها گوناگون است و در هر دوره ای قابلیت خاصی دارند که بهمین دلیل دانستن سن آنها (یا صحیح تر اینکه دانستن دوره های سنی آنها) اهمیت زیادی دارد.

همانگونه که میدانید روش تعیین سن کاسکوها از روی رنگ و حالت چشم آنها ست که درسایتهای مرجع این مطلب هم بصورت کامل ومفصل گفته شده.

 

باز هم لازم به ذکر است که در تعیین سن کاسکو هم بین مرجع های مختلف تفاوتهای زیادی هست ولی آنچه مسلم است تعیین سن کاسکو ها تقریبی است وبا بالا رفتن سن خطای تقریب هم بیشتر میشود.یعنی در جوجگی خطا در حد هفته ویا ماه است ولی در کاسکوهای بالغ بعضی اوقات تا چندین سال اختلاف دارد ولی نکاتی که برای تعیین سن کاسکو تقریبا ثابت است به این شرح میباشد.(چون بحث ما پیرامون خرید کاسکو است تاکید ما هم بر سنین مناسب برای خرید کاسکوست و باکاسکوهای مسن کاری نداریم)

عکس تغییر رنگ چشم از حدود 9 ماهگی تا سنین بالا


کاسکو ها تا سن 1 سالگی دارای چمهای مشکی اند (کاسکوهای چشم سیاه) البته لازم به ذکر است که از حدود 9 ماهگی شروع به دودی شدن میکنه ولی بخاطر غلظت زیاد رنگ چشم در نگاه اول سیاه بنظر میاد... 

  - نوزاد کاسکو



  - کاسکو ها در بدو تولد تا 45 روزگی فاقد پر میباشند.


- از 45 تا 90 روزگی دارای کرک هستند وشروع به در آوردن پرهای اولیه میکنند (جوجه کرکی)


 

- در سن 3-8 ماهگی تقریبا پرهای اولیه شان کامل میشود.


- از 9- 18 ماهگی چثه آنها رشد کرده پرهایشان کامل میشود (تقریبا به شکل اصلی خود میرسند) در این سن محدوده رنگ چشم ها هم دودی است ... و تا 2 سالگی از مقدار رنگ کم میشود و به سمت طوسی میرود...


کاسکوها تا 2 سالگی دارای چشمانی دودی و طوسی رنگ میباشند (هر چه سن بالاتر میرود رنگ دودی چشمشان کمرنگ تر میشود – بطوریکه از حدود 18 ماهگی کاملا بطور واضح روشنیه رنگ دور چشم از رنگ مردمک قابل تمایزه که اصطلاحا به این مرحله چشم طوسی میگن)

رنگ چشم کاسکوها از حدود 2 سالگی شروع به سفید شدن میکند ، البته چشم کاسکو ها در حدود 3 سالگی سفید میشه ولی بخاطر کمرنگ شدن حاله دور مردمک و اختلافش با سیاهیه مردمک سفید بنظر میاد که اگر دقت کنید متوجه اختلاف رنگش با رنگ سفید میشید (اصطلاحا خاکستری رنگ) روند روشن شدن رنگ کم کم در حدود 3 سالگی تبدیل به سفید میشه تا حدود 5 سالگی تمام چشمان آنها سفیده (در سن بالاتررنگ سفید ثابت و مردمک کوچکتر میشود) و از اونجا به بعد رو به نباتی شدن میره که چون تو زمینه سفید هست بعضا شیری رنگ بنظر میاد...


رنگ چشمان کاسکودر هنگام بلوغ نهایی(حدود 7 – 8 سالگی) شروع به زرد شدن میکند و از این سن تا حدود 20 سالگی تغییر زیادی در رنگ چشم دیده نمیشود و فقط پر رنگ تر میشود..

از 20 سالگی به بعد هم چشمان آنها به زرد پررنگ ونارنجی متمایل میشود(بعضی اعتقاد دارند که رنگ چشمان در سن بالا کرم میشودکه این مورد رو خودم شخصا تجربه نکردم)

نکته : چون در سنین بعد از جوجگی هم رنج سنیه رنگ چشما بیشتره و هم تفاوت رنگهاشون در عکس خیلی قابل رویت نیست بنده برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی عکسی نزاشتم...