سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :38
کل بازدید :122368
تعداد کل یاداشته ها : 87
103/2/26
8:58 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
پرهام[5]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
دانلود[4]
لوگوی دوستان
 

هوشیاری کاسکو شامل هوش ، سر حالی و استعداد کاسکوست که تا حد زیادی می توان در هنگام خرید،آنها را مورد ارزیابی قرار داد. در این مطلب سعی می کنم به آنها بپردازم.

همانطور که در مقدمه آمد هوشیاری کاسکو ها دارای چندین پارامتر است که به ترتیب درباره آنها بحث می کنیم.

1- هوش کاسکو: مهمترین عاملی که باعث می شود کاسکو ها به آموزش های دیده شده پاسخ درست بدهند میزان هوش آنهاست ، هوش کاسکو مثل IQ انسانها منحصر به فرد بوده و در هر پرنده ای یک میزان خاص خودش است. مسلمأ نمی توان با یک نگاه و در یک زمان کوتاه به میزان هوش آنها پی برد. در مجموع هوش کاسکو ها را با یک بچه 5 ساله برابر می دانند چرا که کاسکو ها همانند یک بچه می توانند موارد زیر را بیاموزند:

- سخن گفتن: یک کاسکوی بالغ می تواند به راحتی صحبت کند بسته به نوع کاسکو ، از چند کلمه تا 800 کلمه می توانند یاد بگیرند. همچنین کاسکوها می توانند کلمات ترکیبی و یا جملات را بصورت کامل و صحیح بیان کنند.

- درک مفاهیم و مطالب: کاسکوها کاملا می توانند مطالب را درک نمایند حتی در سخن گفتن هم به خلاف سایر طوطی سانان که صرفأ تقلید می کنند کاسکوها می توانند براحتی مفهوم کلمات را یاد گرفته و در جای مناسب جواب سوالات را کاملا متناسب بدهند. مفهوم حرف های شما را هم خوب درک می کنند و در قبال صحبت ها دستورات شما عکس العمل نشان می دهند. در یادگیری هم کاملا دارای قدرت درک بالایی هستند و می توانند آیتمهای مختلف را براحتی شناخته و به جا استفاده کنند به عنوان مثال قدرت یادگیری اشکال مختلف ، رنگ ها ، اشیاء و اعضای خانواده را بطور کامل دارند و همچنین احساسات و حالات مختلف را هم کاملا درک می کنند.

- قدرت آنالیز و محاسبه: کاسکو ها در حد یک کودک می توانند پردازش در محاسبات را بیاموزند . اعمال ریاضی ، رویدادهای مختلف و ... را می توانند با تمرین آموخته و جواب بدهند.

لازم به ذکر است که مواردی که گفته می شود در کاسکو ها آزمایش شده و صحت آن کاملا تایید شده است که یکی از نادرترین پرندگان دنیا که در اثبات این مدعا نقش اساسی داشته مرحوم الکس است که لینک مربوط به آن را در زیر می گذارم.

 

الکس در ویکی پدیا آلکس

 

نکته: کاسکو با تمام هوش بالا، در یادگیری جهت و مسیرها اصلا خوب نیست پس مواظب باشید که در صورت رفتن از منطقه زندگی احتمال بازگشت آن در حد صفر است.

هوش یک کاسکو در طول زمان عمرش به طور کامل نشان داده می شود و با آزمون های سطحی قابل بررسی نیست.

2- استعداد کاسکو : شاید بعضی استعداد را با هوش یکسان بدانند البته این دو گزینه کاملا به هم مربوطند ولی در واقع استعداد تمایل پرنده به یادگیری است و به اصطلاح میزانی است برای زرنگی یا تنبلی حیوان پس گزینه ای متفاوت از هوش است و بعضا مهم تر از آن و بر خلاف گزینه هوش که خیلی قابل آزمایش در هنگام خرید نیست این گزینه را می توان تا حد زیادی در هنگام خرید تست نمود.

3- سر حالی کاسکو : یکی دیگر از آیتم های مهم در هنگام خرید و همچنین بسیار موثر در هوشیاری پرنده سرحال بودن کاسکو است. کاسکوی بی حال و کسل هر قدر هم که با دهد ، بسیار سخت تربیت می شود و گاها زحمات را به باد می دهد پس این گزینه هم در هنگام خرید بسیار مهم است.

 

در مطلب بعدی علاوه بر توضیح کامل موارد بالا به روشهای تست این آیتمها درکاسکو می پردازم.

 

  با تشکر